Bogcafé – Litteraturens blik på døden

Bogcaféen er en del af projektet ’Talk about it’
Billet: Gratis
Hovedbiblioteket

Østergade 25
7800 Skive
Danmark

I efterårets bogcafé præsenterer bibliotekets dygtige formidlere smagsprøver på meget forskellige bøger, som alle har det til fælles, at de berører døden og mange af dens aspekter. Døden kan være svær at tale om, og her kan litteraturen hjælpe med at åbne op for en samtale. I vil møde alt fra faglitteratur, krimier, biografier, skønlitteratur til digte og noveller.

Bogcaféen er en del af projektet ’Talk about it’, som sætter tabuer på dagsordenen. I perioden fra den 29. oktober til den 17. november sætter Skive Bibliotek fokus på døden og nogle af de tabuer, der knytter sig til emnet. Bogcaféen markerer afslutningen på emnet.

Bogcaféen afholdes i caféområdet på 2. sal og der udleveres en liste over de bøger, som anbefales.
Der serveres kaffe/the og kage i pausen.

Arrangementet er gratis men tilmelding nødvendig, da der er begrænsede pladser.