Glæden ved at blive ældre

Fotograf: John Olsen
Foredrag med tidligere kulturminister Jytte Hilden
Billet: 125 DKK
Hovedbiblioteket
I samarbejde med
Ældresagen i Skive-Spøttrup-Sundsøre

Østergade 25
7800 Skive
Danmark

Livet er en lang række øjeblikke med lyst og leg, sorte sorger, hvide løgne og røde roser. Hvert eneste livsafsnit er forskelligt, først skal det lille barn blive større, så skal den voksne opføre sig fornuftigt, til sidst er der så meget at tænke på.

At blive ældre er at kunne huske alt, det sjove og det trælse, at sige goddag til farverige minder, at sige farvel til gode venner. Men alt for ofte beskrives alderdom kun i de dystre, mørke toner med fokus på alt det tabte. Det er da tosset.

Hvorfor ikke vende bøtten og i stedet sætte fokus på lykken ved at være til, glæden ved at kunne huske lys og mørke. Der er masser af besværlige snubletråde, det er slet ikke nemt, det kræver både mod og nysgerrighed at leve livet hele livet. Hvad ellers?

Jytte Hilden har været kulturminister, kulturchef på Det Kongelige Bibliotek og rektor på Roskilde Katedralskole. Hun er uddannet som kemiingeniør på Danmarks Tekniske Højskole 1966. Politisk aktiv i socialdemokratiet, har været medlem af Folketinget og Karlebo Byråd. Hun har fire børn, seks børnebørn og et oldebarn med et særdeles aktivt netværk. Hun bor ved søerne midt i København.

Foredraget koster 125 kr. inkl. en forfriskning.

Arrangører: Ældresagen i Skive-Spøttrup-Sundsøre og Skive Bibliotek
Fotograf: John Olsen